执法加点人情味更perfect 文:玮公子
听闻因为大埔宏福苑火灾嘅影响,食环署早喺3个月前已经率先“做嘢”,话“要消除小贩排档区防火隐患”,成立特别小组,通报各区检视小贩档是否合乎规格。当然,如果发现唔规格嘅贩档,就难逃“食告票”嘅厄运嘞!
不过,据闻每个分区处事手法不一,有啲只系提醒劝告,一般而言,小贩都会配合。但有啲区嘅人员就频频出击检控。搞到班小贩心惊胆跳,嗌哂救命!例如湾仔春园街交加街啲小贩,4月中先接到通知,5月13日一个晚上,班制服哥哥姐姐大举出动,话啲档口规格唔啱,连抄50几档,大多数仲系一档抄2张告票。很多小贩虽然已经解释话正在安排工人排期维修,但依然无情讲,照抄可也,班小贩只能徒叹奈何!
本来,喺减低火警隐患嘅前提下,加强防火意识,做好防火规格系好事,但系如果过咗龙就唔系几好啦!嗱,举个例:小贩摊档上盖唔可以有易燃物,咁系啱嘅,但系拆除易燃物都要等持牌嘅铁工匠嚟做架,既然小贩已经讲到明叫咗人嚟拆,咁俾一两日酌情宽限期都唔系过分吖!
又例如,摊档旁边唔可以有上盖遮挡,又不可以同邻边档相连,结果发现上盖有伸出几吋嘅又被抄牌!玮公子明白,依啲上盖如果有易燃物品,一旦着火,可能会造成好似之前花园街火烧连环档惨剧。但系执法系咪可以唔咁tough,采取比较怀柔手段,先警告后执法,大家系咪都舒服啲呢?
另外,根据规定,小贩档嘅上盖,收档之后要将伸出部分缩返入去,但系部分摊档旁侧上盖,10多年嚟饱经风霜,都已经锈蚀到连住个顶,唔可以移动,所以有啲小贩干脆就将佢锯断,以为咁就一了百了啦,点知仍被指因唔符合当局“小贩收档须收回上盖”嘅指令,又要收告票。大家都知啦,今时今日香港嘅小贩,好多都有番咁上下年纪啦,D公公婆婆每晚收档,要危危乎爬上櫈仔,攞枝竹竿去推返个上盖缩入;万一不小心跌伤就唔好啦!
仲有一样野搞到玮公子都好迷惘,就系啲菜档喺过去几十年嚟都系用发泡胶箱装蔬菜啦,唔知系咪宏福苑火灾嘅发泡胶封窗,可能导致场火蔓延咁快嘅原因。当局忽然将发泡胶盒列为易燃物品,禁止晚上存放喺摊档内,就算小贩用铁皮包住卖剩菜蔬嘅发泡胶箱,仍然被抄牌,食告票!大佬,蔬菜喺内地运嚟全部用发泡胶箱啦,蔬菜统营处都系用发泡胶箱㖞,点解佢哋又得,小贩又唔得呢?其实发泡胶箱内装住新鲜蔬菜之外,有大量冰块冰水保鲜,烧唔著㗎!
依家香港经济麻麻,小贩生意难为,仲要日日担惊受怕挨告票,又真系几惨嘅!法律不外乎人情啫,当局执法目的系防患于未然,如果加上少少人情味,咁就perfect喇!

资深传媒人
(*作者文章观点,不代表昭传媒立场)
